آباژور ایستاده و رومیزی

آباژور رومیزی سیاه
مرکز خرید آباژور

امروزه زیبایی محیط منازل اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است و اکثر افراد دنبال دکوراسیون هایی مدرن و زیبا هستند. یکی از تجهیزات دکوراسیون که به هر چه زیباتر و دلنشین تر شدن منازل کمک می کند آباژور است. آباژورها به صورت های گوناگون وجود دارند و به طور عمده به صورت کنار سالنی یا رومیزی استفاده می شوند. در ادامه به معرفی انواع آباژور می پردازیم و بررسی می کنیم که هر کدام برای چه دکوراسیونی مناسب تر است.

آباژور چیست و چرا باید از آن استفاده کرد؟

آباژور(Abat-jour) یا Lampshade یک وسیله روشنایی داخلی است که مانند یک لوستر کوچک عمل می کند و به نورپردازی فضا کمک می کند. ویژگی اصلی متمایز کننده آباژور پایه آن است. بر خلاف سایر لامپ ها و لوستر ها که در ارتفاع قرار میگیرند و عمدتا آویزان یا وصل می شوند، در آباژور لامپ و چراغ در بالای یک پایه قرار میگیرد. این ویژگی به آباژور ها این امکان را می دهد تا در محیط های مختلف استفاده شوند و به راحتی جا به جا شوند.

دلایل استفاده از آباژور

  • یک آباژور زیبا می تواند به تنهایی باعث زیباتر دیده شدن محیط شود.
  • نقش مکمل برای لوستر اصلی ایفا می کند و گوشه ها که نور کمتری به آنجا می رسد را روشن می کند.
  • به عنوان چراغ خواب بسیار مناسب عمل می کند.
  • برای روشن کردن یک قسمت خاص یا یک وسیله خاص از خانه با نور ملایم از آن استفاده می شود.
  • به راحتی میتوان آن را جابجا کرد و به محیط جدید منتقل کرد.

به طور کلی استفاده از آباژورها روز به روز در حال افزایش است. دلیل آن سازگاری خوب آباژورهای کنار سالنی ایستاده و یا آباژورهای رومیزی با طرح دکوراسیون های مدرن است. از آنها هم میتوان در طرح های شلوغ استفاده کرد و هم در طرح های ساده تر و مینیمال. برای همین هر کسی که قصد ایجاد یک فضای دلنشین و مدرن داشته باشد باید استفاده از آباژور را در نظر بگیرد.

آباژور مدرن
آباژور کلاسیک
آباژور فانتزی

بخش های مختلف آباژور

قسمت های مختلف تشکیل دهنده آباژور شامل قسمت های اصلی مشترک (بدنه یا پایه آباژور، لامپ و سرپیچ لامپ) و قسمت های مختص آباژورهای مختلف (کلاهک یا شید، کریستال و…) می شود.

بدنه و پایه:

عمدتا از جنس های مختلف چوبی یا فلزی با توجه به مدل آباژور درست می شود.میتوانند در رنگ ها و مدل های مختلفی باشند و با توجه به امکان شکستگی و پوسیدگی چوب و امکان زنگ زدگی یا رنگ رفتگی فلز باید از بدنه آباژورها به خوبی مراقبت شود.

لامپ و سرپیچ لامپ:

لامپ ها هم مدل های مختلفی دارند و عموما در دو رنگ سفید و زرد نورپردازی میکنند اما میتوان بنا به دکوراسیون از لامپ هایی با رنگ های دیگر نیز استفاده کرد. خوشبختانه استفاده از لامپ های کم مصرف فراگیر شده و دیگر از لامپ هایی که انرژی زیادی مصرف و گرمای زیادی تولید میکردند استفاده نمی شود.

کلاهک یا شید: 

این بخش یکی از بخش های غیر اجباری است اما به دلیل ظاهر زیبایی که به آباژور می بخشد به طور گسترده از آن استفاده می شود. برای جنس آن بیشتر از جنس های پارچه ای و کاغذی استفاده می شود که در رنگ های بسیار متنوعی موجود هستند. زخامت شید آباژور در نوردهی فضا تعیین کننده است؛ هر چه نازک تر باشد نور بیشتری از آن عبور می کند و فضا روشن تر می شود و هر چه زخیم تر باشد نور کمتری می دهد. بهتر است از رنگی برای کلاهک استفاده شده باشد تا با سایر لوازم اتاق ست شود.

کریستال:

کریستال از جمله قسمت های زیبایی بخش لوستر است که به طور خیلی زیاد در لوسترها استفاده می شود و دلیل آن زیباییش است. با وجود اینکه نسبت به سایر لوسترها در آباژور کمتر از کریستا استفاده می شود اما آباژورهای کریستالی زیاد و جذابی در بازار وجود دارد که با طرح های کلاسیک و نئوکلاسیک به خوبی ست می شوند.

تماس با شعرا نور

لوستر یکی از مهم ترین بخش های هر فضایی است که به شدت می تواند در ظاهر تاثیرگذار باشد. هدف شعرا نور این است به شما کمک کند مناسب ترین لوستر را با توجه به نیاز خود تهیه کنید. تنوع در ارائه محصولات داخلی و خارجی توسط ما این امکان را به شما می دهد تا در میان رنج وسیعی از لوسترهای زیبا بهترین لوستر را انتخاب کنید. برای اطلاع از قیمت های به روز محصولات و مشاوره رایگان ما برای خرید لوستر با شماره های زیر تماس بگیرید.

021-33972729      09123430796

همچنین می توانید با ما در شبکه های اجتماعی در ارتباط باشید.

سایر محصولات شعرا نور » خرید لوستر مورانو

انواع آباژور

در یک دسته بندی کلی میتوان آباژور را به دو دسته تقسیم کرد:

آباژور کنار سالنی

آباژور ایستاده یا کنار سالنی

این آباژور پایه های بلندی دارد که مناسب قرار گرفتن بر روی زمین است. به این صورت این آباژور یکی از قسمت های مهم دکوراسیون است و معمولا در گوشه های پذیرایی و یا بین مبلمان قرار می گیرد. با توجه به کلاهک آباژور نور آن ملایم خواهد بود و به دلنشین شدن فضا کمک می کند.

مدل دیگری از کنار سالنی ها وجود دارد که شید ندارند و دارای شاخه اند که گنجایش تعداد لامپ بیشتری دارد و به روشنایی فضا بیشتر اضافه می کند.

آباژور رومیزی

آباژورهای رومیزی با پایه کوتاهی که دارند در روی میزها یا وسایل دیگر قرار میگیرند و هم جنبه زیبایی دارند و هم روشنایی. یک استفاده زیاد از آنها در کنار تخت خواب و به عنوان چراغ مطالعه یا چراغ خواب است. به دلیل کوچک تر بودن این آباژور از مدل ایستاده قیمت آن نیز کمتر است.

آباژور رومیزی
انواع آباژور

انواع آباژور بر اساس ظاهر کلاهک یا شید

در آباژورها کلاهک اهمیت بسیاری در ظاهر دارد برای همین مدل هایی مختلفی بر اساس شکل کلاهک به وجود آمده است:

  • مدل طبلی که مناسب دکوراسیون مدرن است
  • مدل زنگوله ای و سلطنتی برای دکوراسیون های کلاسیک استفاده می شوند
  • مدل کلاه چینی که در دکوراسیون های مدرن از آن استفاده می شود
  • و مدل های چند گوش مانند چهارگوش و شش گوش با دکوراسیون های خاص ترکیب می شوند.
مراقبت از آباژور

نگهداری و مراقبت از آباژور

آباژور نیز مانند بسیاری از وسایل دیگری با نگهداری مناسب بسیار طولانی تر میتواند عمر کند و زیباییش را از دست ندهد. مواردی مانند:

  • استفاده نکردن از مواد شیمیایی برای تمیز کردن قسمت های حساس آن مانند کلاهک و استفاده از پارچه مرطوب بجای آن
  • نبودن در محیط های با رطوبت بالا که احتمال آسیب دیدگی اجزا را افزایش می دهد
  • ولتاژ برق مناسب و نبودن در محیط های با نوسان بالای برق

با رعایت یک سری نکات ساده میتوان از یک آباژور با کیفیت انتظار داشت تا سالهای سال به خوبی کار کند.

آباژور مناسب برای محیط های مختلف

هر قسمت از منزل ویژگی متفاوتی دارد برای همین برای هر قسمت یک نوع آباژور میتواند مناسب تر باشد. در ادامه به بررسی آباژور مناسب برای هر قسمت خانه می پردازیم.

انتخاب آباژور اتاق خواب

در اتاق خواب به دلیل اینکه باید فضا آرامش بخش باشد بهتر است از آباژورهای ساده استفاده شود. آباژورهای رومیزی که در کنار تخت قرار بگیرند و هم نقش چراغ مطالعه داشته باشند و هم چراغ خواب. نور آباژور باید جوری باشد تا چشم را اذیت نکند و به خواب مناسب کمک کند.

اگر به دنبال آباژوری برای اتاق خواب کودک هستید اما بهتر است ایمنی را در اولویت قرار دهید. هم نباید از جنس هایی مانند شیشه برای آباژور در اتاق کودک استفاده کرد و هم باید به سیم کشی برق آن دقت داشت. و به عنوان طرح بهتر است آباژور رنگارنگ باشد یا از رنگ های شاد در آن استفاده شده باشد.

مطالعه بیشتر: چراغ و لوستر اتاق خواب

انتخاب آباژور پذیرایی و حال

برای نشیمن و پذیرایی استفاده از هر دو نوع آباژور استاده و آباژور رومیزی مناسب است. بهتر است این آباژور ها در کنج ها قرار بگیرند و در مسیرهای اصلی رفت و آمد نباشند. برای رنگ آباژور بهترین حالت این است که با رنگ دیوارها و تابلوها همخوانی داشته باشد.

استفاده از آباژور کنارسالنی هم میتواند فضاهای خالی را پر کند و هم می تواند به نورپردازی سالن کمک مفیدی کند. و آباژور رومیزی هم می تواند با قرارگیری بر روی میز یا عسلی به خوبی فضای زیر خود را روشن کند و باعث دلنشین شدن فضا شود.

مطالعه بیشتر: چراغ و لوستر پذیرایی

انتخاب آباژور برای فضاهای کوچک و راهروها

یکی دیگر از محیط هایی که استفاده از آباژور در آنجا مناسب است فضاهای باریک و کوچکی مانند راهرو است. این فضاها محل های گذرند و به نورپردازی زیادی احتیاج ندارند و یک آباژور کوچک به خوبی میتواند آنجا را روشن کند.

برای سفارش و خرید انواع آباژور کنارسالنی و رومیزی با شماره 09123430796 در ارتباط باشید.

ارتفاع و اندازه آباژور

ارتفاع آباژور و اندازه آن در زیباتر دیده شدن نقش به سزایی دارد. اگر خیلی بزرگ باشد کل فضا را اشغال می کند و اگر زیادی کوچک باشد حضورش احساس نمی شود. هر چند که اندازه آباژور باید بسته به محیط سنجیده شود اما یک قاعده کلی وجود دارد که با رعایت آن می توان تا حد خوبی به اندازه و ارتفاع ایده آل رسید.

در آباژور چراغ و لامپ باید تقریبا هم تراز ارتفاع چشم فردی باشد که روی صندلی یا مبل نشسته است. یعنی بالاترین نقطه آباژور 147 تا 162 سانتیمتر از زمین فاصله داشته باشد.

برای کلاهک: 

در آباژور رومیزی اگر ارتفاع کلاهک دو سوم ارتفاع پایه باشد میتواند مناسب باشد.

 همچنین کلاهک باید لامپ را کامل بپوشاند پس هر چه آباژور پایین‌تر باشد کلاهک آباژور باید کوتاه‌تر باشد و هرچه بالاتر قرار بگیرد کلاهک آباژور باید بلندتر باشد تا لامپ دیده نشود.

سایر محصولات شعرا نور » لوستر کلاسیک مدرن

قیمت آباژور

قیمت آباژور

قیمت یک آباژور و ارزانی یا گرانی آن به موارد مختلفی بستگی دارد. مواردی مانند:

جنس: جنس استفاده شده در آباژور بیشترین نقش را در قیمت آن دارد. استفاده از چوب در آباژور باعث پایین آمدن قیمت آن می شود و استفاده از فلزات به خصوص فلزات گران قیمت تر باعث بالا رفتن هزینه تمام شده می شود. 

اندازه: مسلما هر چه اندازه آباژور بزرگتر باشد مواد استفاده شده در آن بیشتر و در نتیجه قیمت آن بیشتر است.

طرح: یکی از موارد دیگری که در قیمت می تواند تاثیرگذار باشد مدل و طرح آباژور است. بعضی از مدل های خاص که ریزه کاری زیادی داشته باشد یا مال یک برند معروف باشد قیمت بیشتری دارد.

ایرانی یا خارجی بودن: مطمئنا محصولات خارجی که وارد می شوند به دلیل تفاوت قیمت ارز و گمرک قیمت بیشتری پیدا می کنند از مدل های ایرانی.

تمام موارد بالا مواردی تاثیرگذار در قیمت آباژورها و کنار سالنی ها هستند. با توجه به تنوع بازار هم محصولات بسیار ارزان و هم محصولان خاص و گران قیمت میتوان پیدا کرد. بهتر است افراد با توجه میزانی که می خواهند هزینه کنند در بین موارد مختلف دنبال مناسب ترین آباژور برای خود بگردند. برای مشاوره رایگان و اطلاع کامل از تمام قیمت ها میتوانید با مشاوران شعرا نور در ارتباط باشید.

آباژور لاله زار

برای خرید انواع آباژور در تهران میتوانید به مرکز لوستر تهران (شعرا نور) مراجعه کنید. لوستر فروشی شعرا نور با بهره گیری از تیمی حرفه ای سال های سال به صورت تخصصی در زمینه روشنایی و لوستر فعالیت می کند و توانسته به زیبایی خانه های زیادی کمک کند. فعالیت شعرا نور فقط به فروش انواع لوستر اما خلاصه نمی شود. خرید و فروش لوستر دست دوم، بازسازی و احیا لوسترهای قدیمی، تولید لوستر بر اساس طرح دلخواه مشتری، تامین قطعات انواع لوستر و… از جمله خدمات شعرا نور است.

برترین کیفیت

مشاوره تخصصی رایگان

قیمت مناسب

ارسال به تمام نقاط

سوالات متداول درباره لوستر

سوالات متداول FAQ

زیبایی بخشی به محیط، کمک به نورپردازی محیط، استفاده به عنوان چراغ مطالعه و چراغ خواب و جابجایی راحت از جمله مزایای آباژور است.

به طور کلی یک آباژور یا کنارسالنی از بدنه یا پایه، لامپ و سرپیچ، سیم برق و کلاهک یا شید تشکیل شده است و باقی موارد بسته به نوع آباژور متفاوت است. 

آباژورها یا رومیزی اند یا کنار سالنی. رومیزی ها پایه کوتاه تری دارند و روی میز قرار میگیرند و در مقابل کنارسالنی ها ی استاده ها پایه بلندی دارند.

این ارتفاع و تناسب بسته به محیط میتواند متفاوت باشد اما بنا به یک قاعده کلی بهتر است بالاترین ارتفاع آباژور از سطح زمین 147 تا 162 سانتی متر باشد.

‫5/5 (2 امتیاز )
خانه
محصولات شعرانور
نمونه کارهای نصب شده
لوستر دست دوم
لوستر باکارا
لوستر کریستالی
لوستر کلاسیک
لوستر مدرن
لوستر سقفی
لوستر دیواری
لوستر شاخه ای
لوستر آویز
لوستر خطی
آباژور و کنارسالنی
لوستر پذیرایی
لوستر اتاق خواب
درباره ما
تماس با ما