چراغ و لوستر آویز

نمونه کار شعرا نور

لوستر آویز یکی از زیر شاخه های انواع لوستر است که به دلیل زیبایی و تنوع خوبشان، محبوبیت خوبی در بین مردم دارند. ویژگی اصلی این لوسترها همانطور که از نامشان مشخص است آویزان بودنشان است که همواره از سقف آویزان می شوند، اما در دنیای امروز به دلیل تنوع در طراحی ها صرفا در نظر گرفتن یک ویژگی کافی نیست و باید با ابعاد مختلف لوستر اعم از طراحی، جنس و… آشنا بود. در ادامه سعی میکنیم با معرفی مدل های مختلف لوستر آویز و دادن راهنمایی های کاربردی برای انتخاب مناسب ترین لوستر و چراغ آویز به شما در این انتخاب کمک کنیم.

انواع لوستر آویز بر اساس جنس آن

یکی از اصلی ترین موارد هنگام انتخاب هر لوستری جنس آن لوستر است. معمولا یک سری از مواد مانند چوب، آلیاژهای فلزی و کریستال در ساخت لوستر زیاد به کار می رود، هر چند که با گذر زمان خیلی از مواد هستند که به دلیل کیفیت و کاراییشان جایگزین مواد قدیمی و سنتی می شوند. با این حال برای بهترین انتخاب باید شناخت مناسبی از همه ی این موارد داشت. به طور کلی رایج ترین جنس برای لوسترهای آویز شامل:

لوستر آویز چوبی

شاید بتوان گفت چوب اولین ماده ای است که انسان به تسخیر خود دراورد و شروع به ساختن ابزار با آن کرد. در طول تاریخ همواره یکی از اجزای مهم در خانه ها و ساختمان های انسان ها بوده و امروزه با وجود تنوع زیاد مواد -مواد بعضا خیلی پیچیده تر- هنوز هم از چوب به وفور در طراحی ها استفاده میشود. به سبب ذات چوب و احساسی که به انسان می بخشد باید هنگام استفاده از آن برای لوستر و چراغ دقت کرد؛ زیرا چوب خودش بسیار ساده است و اگر به طور زیبایی دیزاین نشده باشد، نمیتواند در رسالت زیبایی بخشی خود موفق باشد.

اما خوشبختانه در سالهای اخیر به دلیل مطرح شدن طرح های مدرنی که عاری از تجمل گرایی و شلوغی اند و به زیبایی در عین سادگی اهمیت می دهند استفاده از چوب بسیار مناسب شد پس طراحی های بسیار خاص و منحصر به فردی با این ماده شکل گرفت. از عوامل دیگری که چوب را برای انتخاب به عنوان ماده اصلی لوستر آویز مناسب میکند، وزن کم آن نسبت به سایر لوسترها، قیمت کمتر و امکان طراحی متنوع با آن است. هر چند که هنگام خرید این مدل باید به مواردی مانند نگهداری از آن نیز دقت کنید و توجه داشته باشید که اگر چوب جنس خوبی نداشته باشد و لعاب کاری نشده باشد در محیط های با رطوبت بالا ممکن است کیفیتش را از دست دهد و خراب شود.

در پایان باید گفت اگر دنبال یک لوستر با طرح خاص هستید که از سقف آشپزخانه، اتاق خواب، راهرو و هرجای مناسب آویزان شود میتوانید انتخاب چراغ آویز چوبی را در نظر بگیرید.

خرید لوستر آویز چوبی
انتخاب لوستر آویز کریستال

لوستر آویز کریستال

شاید بسیاری از افراد وقتی اسم لوستر را بشنوند نا خودآگاه در ذهنشان شمایل یک لوستر کریستالی با شکوه نقش ببند. دلیل آن این است که از ابتدای ایجاد لوسترها همواره کریستال به علت ظاهر تجملاتی که دارد به وفور و با تعداد زیاد در لوستر استفاده می شد و شاید دلیل آن این باشد که در گذشته که لوستر فراگیر نبود و داشتن آن مخصوص اقشار ثروتمند بود، کریستال بهتر از هر ماده ای میتوانست نمایانگر شکوه و جلال باشد.

با بهتر شدن وضع اقتصادی و پیشرفت صنایع مختلف،اجناسی مانند لوستر در اختیار همگان قرار گرفت و دیگر تنها به ثروتمندان تعلق نداشت. اما استفاده از کریستال همچنان به مانند قبل ادامه یافت. کریستال علاوه بر زیبایی چشم نوازی که دارد میتواند نور را به شکلی مناسب و در طیف های رنگی مختلف بازتاب دهد که به نورپردازی محیط بسیار کمک میکند.

لوسترهای آویز لوسترهای نو و مدرنی محسوب می شوند که معمولا در فضاهایی با طراحی مدرن استفاده میشوند، اما کریستال با وجود خاصیت کلاسیکی که دارد خیلی خوب توانسته خودش را با انواع طرح های چراغ های آویز وقف دهد و زیبایی خاصی نیز به آن ها بدهد. اما یک ویژگی که چراغ های آویز کریستالی دارند -البته نه همه ی آنها- این است که بر خلاف مدل های شاخه و چند طبقه تعداد کریستال های استفاده شده در آن بسیار کمتر است و سعی شده سادگی تا حدی در آن حفظ شود، هر چند که مدل های کریستال خاصی نیز هستند که ظاهر پیچیده و بسیار زیبایی دارند. شعرا نور به عنوان مرکز خرید لوستر کریستالی در تهران فعالیت میکند و سعی میکند بهترین لوسترهای آویز کریستالی را با طرح هایی خاص و کیفتی عالی عرضه کند.

لوستر آویز فلزی

فلزها هر کدام به دلیل خاصیت های شیمیایی متفاوتی که دارند ویژگی های متفاوتی نیز دارند. با توجه به شناخت ویژگی های هر فلز میتوان از آن بهترین استفاده را کرد. در مورد لوسترها فلزاتی که استفاده می شوند و بهترین نتیجه را می دهند مانند برنز و آلومینوم و برنج به دلایل مختلفی مانند در دسترس بودن، درخشندگی و زیبایی استفاده می شوند. اما این موضوع را باید مطرح کرد که در لوسترهای جدید خیلی وقت ها تنها از یک فلز استفاده نمی شود و معمولا یا به صورت ترکیبی یا به صورت آلیاژ فلزها به کار می رود. اما فلزات مهم برای لوستر اویز:

لوستر آویز برنزی

برنز یکی از قدیمی ترین فلزاتی است که انسان ها از آن برای تزیین و زیبایی استفاده می کنند. لوستر هایی که با این فلز ساخته می شوند دارای زیبایی چشمگیری هستند اما باید توجه کرد که به دلیل گران قیمت بودن فلز برنز قیمت تمام شده این لوسترها میتواند بیشتر از سایرین باشد.

لوستر آویز آلومینیوم

آلومینوم فلزی است سبک و با ویژگی هایی خاص. از این رو برای ساختن تجهیزات و محصولاتی مانند لوستر از آن زیاد استفاده می شود. روش عمومی و رایج برای ساخت لوسترهای آویز آلومینیومی دایکاست است. این روش که ریخته گری تحت فشار بالاست باعث می شود لوستر مقاومت بالایی داشته باشد.

لوستر آویز برنجی

برنج که یک آلیاژ فلزی است به دلیل ویژگی های خاصی که دارد در سالهای قبل بسیار مورد توجه افراد بوده و با آمدن لوسترها یکی از فلزات پر استفاده برای آن شد. از جمله مزیت های آن درخشندگی بالا و مقاوت خوب آن است و در عین حال قیمت مناسبی نیز دارد.

در پایان این بخش بهتر است اشاره کنیم که تنوع لوسترهای آویز فلزی بسیار زیاد است که انتخاب بین آنها را ممکن است دشوار کند. تحقیق قبل از خرید و صحبت با افراد صاحب نظر در این زمینه میتواند کمک خوبی باشد.

انواع لوستر آویز فلزی
انواع لوستر آویز

سایر محصولات شعرا نور » لوستر لاکچری و گران قیمت

تماس با شعرا نور

لوستر یکی از مهم ترین بخش های هر فضایی است که به شدت می تواند در ظاهر تاثیرگذار باشد. هدف شعرا نور این است به شما کمک کند مناسب ترین لوستر را با توجه به نیاز خود تهیه کنید. تنوع در ارائه محصولات داخلی و خارجی توسط ما این امکان را به شما می دهد تا در میان رنج وسیعی از لوسترهای زیبا بهترین لوستر را انتخاب کنید. برای اطلاع از قیمت های به روز محصولات و مشاوره رایگان ما برای خرید لوستر با شماره های زیر تماس بگیرید.

021-33972729      09123430796

همچنین می توانید با ما در شبکه های اجتماعی در ارتباط باشید.

انواع لوستر آویز بر اساس نوع آن

بر خلاف گذشته که انسان ها تنها از چراغ های معمولی استفاده می کردند، امروز شاهد هجوم انواع مختلف طرح ها و مدل ها برای لوستر ها، چراغ ها و لامپ ها هستیم. هر ساله به این طرح ها اضافه می شود و در بعضی از سالها برخی از آن ها محبوب می شوند و در سال دیگر برخی دیگر. اما برخی طرح ها و مدل های این لوستر ها و چراغ ها وجود دارد که سالهای سال است از محبوبیتشان کم نشده و جزو پر فروش ترین لوسترها باقی مانده اند. در ادامه میخواهیم معروف ترین این مدلهای آویز را معرفی کنیم و به این بپردازیم که هر کدام برای کجا تناسب بیشتری دارد.

لوستر آویز حبابی طرح جدید

لوستر آویز حبابی طرح جدید

این مدل از لوستر آویز از طرح هایی است که شاید بتوان گفت چند دهه توانسته در اوج بماند و محبوبیتش کم نشود. در این لوسترها یک حباب چراغ را در بر میگیرد و باعث می شود نور لامپ به شکل زیبایی پخش شود. جنس حباب لوستر آویز می تواند از جنس کاغذی، شیشه ای ساده و کریستالی باشد که کریستال به دلیل بازتاب خوب بیشترین استفاده را دارد. همچنین حباب میتواند شفاف یا کدر باشد و ضخامت آن نیز بر نور خروجی تاثیر میگذارد. اصلی ترین رنگی که برای حباب لوسترهای اویز استفاده می شود سفید و شامپاینی است اما با توجه به دکور و سایر اجزا میتوان از رنگ های مختلف مناسب استفاده کرد.

حباب لوستر که به آن لاله لوستر نیز گفته می شود میتواند بسیار شکننده باشد پس باید هنگام ارتباط با آن مثلا هنگام تمیز کردن بسیار مراقب بود. جهت حباب نیز بسته به لوستر میتواند متفاوت باشد. برخی از حباب ها به سمت سقف هستند و برخی به سمت زمین که هر کدام میتوانند در جای مناسب خودشان بسیار زیبا باشند. شعرا نور دارای مجموعه کاملی از انواع لوستر های حبابی و آویز است که زیبایی را در کنار کیفیت دارند. برای اطلاع از قیمت لوستر آویز حبابی طرح جدید با ما در ارتباط باشید.

لوستر آویز خطی مدرن

لوستر آویز خطی مدرن

یکی از لوسترهایی که تفاوت ظاهری زیادی با سایر دارند و به شکل منحصر به فردشان شناخته می شوند این لوسترها هستند. انواع لوستر Linear بر خلاف حالت عمومی لوستر ها که با قاعده دایره و به اصطلاح شعاعی هستند به طول حرکت کرده است و همین ویژگی آن را برای مواردی مانند بالای میز غذاخوری، بالای اپن آشپزخانه و پذیرایی مناسب میکند. این لوستر ها لوسترهای مدرنی هستند که در یک فضای مدرن جلوه ی خاصی پیدا میکنند اما این انعطاف را دارند که در هر فضایی زیبا دیده شوند و اصطلاحا به آن جا بخورند. 

اما برای ظاهر کلی این لوسترها آنها را میتوان از هر جنسی ساخت اما بیشتر رایج است که یا از چوب ساخته شوند یا از فلزات سبک. برای نور آن ها جدای از لامپ های سنتی، به طور گسترده ای از لامپ های LED و SMD استفاده می شود. LED که بسیار شناخته شده است و در سالهای اخیر SMD وارد رقابت با آن شده که مزیت های آن این است که اندازه کوچک تری دارد در عین اینکه نور بیشتری تولید میکند و همچنین مصرف آن کمتر است. LED ها و SMD قابلیت تغییر رنگ دارند که یک مزیت بسیار بزرگ محسوب می شود و میتوان با آن بهترین نورپردازی را پیاده کرد.

خرید لوستر آویز ساده

لوستر آویز ساده: زیبایی در سادگی

در این نوع لوستر آویز از المان های کمی استفاده می شود و اصل بر سادگی است. در طرح های این گونه مانند سبک مینیمالیست که باید با حداقل ها حداکثر ها را به دست آورد طراحی خوب حرف اول و آخر را می زند. در خیلی از این لوستر ها لامپ ها به سادگی و بی آلایش طوری در کنار هم قرار میگیرند که اصلا به وجود چیز دیگری برای تکمیل زیبایی نیازی نیست. لامپ و منبع نور نقش مهمی در این مدل دارد پس هنگام انتخاب آنها باید دقت زیادی داشت.

استفاده از لوسترهای آویز ساده علاوه بر خانه های با طراحی خاص، در کافه تریاها و فضاهای این چنینی بسیار جوابگوست.

لوستر آویز مدرن و خاص

لوستر آویز مدرن و خاص

انواع لوستر مدرن در حالی که نسبت به مدل های کلاسیک سبک تر است و از المان های کمتری در آن استفاده می شود اما برخی از مدل های آن هستند که دارای پیچیدگی های ظاهری خاصی هستند که بیننده را به خود خیره میکنند. تنوع این لوسترها بسیار بالاست به طوری که نمیتوان یک ویژگی خاص برای آن در نظر گرفت. بسیاری از افراد جذب این خاص بودن می شوند و اقدام به تهیه این لوستر میکنند اما نتکته مهم همخوانی آن با سایر اجزای اتاق مانند مبل، میز و هر چیز دیگر است. نمیتوان گفت در این مدل ها از چه ماده ای بیشتر استفاده می شود چون تقریبا این طرح آزاد است و از هر چیزی چه از چوب و فلز گرفته تا کریستال میتوان استفاده کرد به شرطی که همخوانی داشته باشند.

سایر محصولات شعرا نور » لوستر روستیک 

لوستر آویز مناسب بالای اپن آشپزخانه

جدای از این که لوسترهای آویز را در هر جایی و هر قسمتی از خانه و ساختمان میتوان استفاده کرد اما شاید بتوان گفت مناسب ترین استفاده از آن ها میتواند به عنوان لوستر آشپزخانه باشد. آشپزخانه یکی از فضاهای مهم در هر خانه ای است که به ظاهر آن باید توجه زیادی کرد. آشپزخانه تنها جایی برای پختن غذا نیست بلکه محلی است که اگر زیبا باشد میتواند لحظه های زیبایی را برای انسان رقم بزند، تازه در خانه هایی با آشپزخانه بزرگ با قرار گرفتن میز، جزیره یا اپن خوب میتوان با خیال راحت به خوردن وعده هایه غذایی و گذراندن وقت پرداخت. اما همانطور که میدانید هیچ ظاهر زیبا و جذابی بدون نور پردازی خوب امکان پذیر نیست؛ از این رو انتخاب چراغ و لوستر مناسب برای آشپزخانه بسیار مهم است.

در برخی از آشپزخانه ها لوسترها و چراغ های آویز صرفا در کنار لوستر اصلی قرار میگیرند و نقش اصلی روشنایی را ندارند، بلکه در بالای اپن یا میز قرار میگیرند و به زیبا تر شدن فضا برای صرف یک وعده دل انگیز کمک میکنند.

آویزهای اپن معمولا به شکل و ظاهر مدرن تولید می شوند و در رنگ های مختلف که به راحتی بتوان آنها را به رنگ آشپزخانه ست کرد. ارتفاع آنها از اپن نیز مهم است زیرا نه باید خیلی نزدیک باشد که نور زیادی بتاباند و چشم را اذیت کند و نه باید انقدر دور باشد که از اپن جدا به نظر بیاید و جذابیتش کم شود. برای اندازه و تعداد آن ها نیز میتوان با توجه به عواملی مثل اندازه یا گرد و مستطیل بودن اپن از یک یا چند چراغ کوچک و بزرگ استفاده کرد.

اگر قصد داشته باشید تا برای خود فضای اصلی آشپزخانه نیز از لوستر آویز استفاده کنید باید اولا از اویز اپن و میز بزرگتر باشد و همچنین رنگ آنها با هم متناسب باشد.

هنگام انتخاب رنگ مناسب برای آشپزخانه همچنین توجه به روانشناسی رنگ ها میتواند دارای اهمیت ویژه ای داشته باشد زیرا رنگ ها میتوانند در اشتهای افراد تاثیر بگذارند. به عنوان مثال از رنگ آبی برای کاهش اشتها استفاده میشود، پس در شرایط عادی خیلی مناسب نبیست اما اگر قصد رژیم گرفتن و کاهش وزن داشته باشید گزینه است که باید در نظر بگیرید. در مقابل آن رنگ قرمز اشتها را تحریک میکند و دلیل استفاده از این رنگ در اکثر رستوران ها نیز همین است.

در پایان باید گفت انتخاب یک لوستر مناسب برای آشپزخانه و بالای اپن و میز نه تنها میتواند به زیبایی هر چه بیشتر فضا کمک کند بلکه میتواند به سلامتی روح و جسم انسان نیز کمک کند.

لوستر آویز مناسب بالای اپن آشپزخانه
لوستر آویز سقف بلند

لوستر سقف های بلند مناسب تالارها و مساجد

ویژگی منحصر به فردی که تالارها و مساجد را از سایر مکان ها جدا میکند سقف های بسیار بلند آنهاست. در این چنین مکان هایی که ارتفاع سقف بلند است روشن کردن فضا احتیاج به نور بسیار زیادی دارد و اکثرا از لوسترهای خیلی بزرگ و پر لامپ برای این منظور استفاده میشود. این لوسترهای چند طبقه و عظیم از سقف آویزان می شوند و عمل روشنایی را انجام می دهند اما در مواق بسیاری به دلیل کمیت کیفیت را از دست میدهند و یا ظاهر زیبایی ندارند یا به طور عادلانه نور را پخش نمیکنند که باعث میشود از زیبایی و خیره کنندگی فضا کم شود. در چنین شرایطی استفاده از لوسترهای آویز میتواند گزینه مناسبی باشد.

لوسترهای آویز هم میتوانند در صورتی که خیلی بزرگ باشند به عنوان منبع نور اصلی در نظر گرفته شوند و هم میتوانند در کنار لوستر اصلی وظیفه برقراری تعادل و هارمونی برای فضاهایی مانند مسجد و تالار را به عهده بگیرند و به زیباتر شدن هر چه بیشتر فضا کمک کنند. 

برترین کیفیت

مشاوره تخصصی رایگان

قیمت مناسب

ارسال به تمام نقاط

سایر محصولات شعرا نور » خرید لوستر باکارات

سوالات متداول درباره لوستر

سوالات متداول FAQ

هیچ محدودیتی برای ماده مورد استفاده در این لوسترها وجود ندارد و از هر جنسی میتوان استفاده کرد. اما به طور کلی چوب، انواع فلزات مانند برنز، برنج و آلومینیوم، پلاستیک و کریسال میتوانند برای این لوستر استفاده شوند.

لوستر سقفی لوستری است که بدون هیچ فاصله ای به سقف وصل میشود؛ یعنی هیچ سیمی دیده نمیشود و فقط لوستر است اما برعکس آن در لوستر آویز، لوستر توسط سیم یا کابل از سقف آویزان می شود و با سقف فاصله دارد. این فاصله میتواند کم یا زیاد باشد و حتی در طراحی های آن گاهی از چند کابل استفاده می شود که برای زیبایی لوستر است.

گستردگی طرح ها به قدری زیاد است که اشاره به چند نمونه کار آسانی نیست. اما لوسترهای آویز خطی که ظاهر بسیار مدرن و زیبایی دارند، لوسترهای دارای حباب که قشنگیشان را مدیون یک حباب زیبا هستند، و حتی لوسترهایی که تنها از چراغ های زیبا استفاده میکنند بدون هیچ پیچیدگی ای از جمله لوسترهای محبوب برای تهیه کردن هستند که بیشترین استفاده را دارند.

به دلیل تنوع بالا این لوستر ها دادن قیمت و حتی رنج قیمتی کار آسانی نیست. اما میتوان به موارد تاثیر گذار در قیمت اشاره کرد مانند جنس به کار رفته و کیفیت آن، برندی که از آن خرید میکنیم و ایرانی یا خارجی بودن آن، و در نهایت اندازه و وزن لوستر و همچنین طراحی آن که ساده یا پیچیده باشد.

‫5/5 (1 امتیاز )
خانه
محصولات شعرانور
نمونه کارهای نصب شده
لوستر دست دوم
لوستر باکارا
لوستر کریستالی
لوستر کلاسیک
لوستر مدرن
لوستر سقفی
لوستر دیواری
لوستر شاخه ای
لوستر آویز
لوستر خطی
آباژور و کنارسالنی
لوستر پذیرایی
لوستر اتاق خواب
درباره ما
تماس با ما